Vanrook16 zwycięstwem przypieczętował swój 9 tytuł mistrza 1 ligi, choć w wyścigu nie prezentował najlepszego tempa. Dopiero błąd Magorzaty w alei serwisowej zapewnił mu triumf w wyścigu z niewielką przewagą.
TRENING
Ostatni trening tego sezonu na czele tabeli zakończyli pretendenci do tytułu - Vanrook16 z czasem 21.795, ponad siedem dziesiątych przed Magorzatą. Czołową trójkę uzupełnił najbardziej zapracowany zawodnik, AoW, który przejechał 217 okrążeń, finalnie kończąc sesję ponad sekundę za najszybszym. Dopiero siódmy był Rojek, który myślami jest już chyba w przerwie międzysezonowej...
KWALIFIKACJE
WYŚCIG
Niestety na starcie zabrakło wracających po dłuższej przerwie Bartekkg`a oraz Kawczyka. Początek wyścigu nie przyniósł żadnych przetasować i po starcie z pole position prowadził Vanrook16. Nie prezentował on jednak najlepszego tempa i tracił przewagę nad Magorzatą oraz AoWem. Niezbyt dobrze na pierwszych kółkach radził sobie też Rojek, który tracił kontakt z czołową trójką. Dalej mieliśmy Arka12 oraz Stacha32 do którego przymierzał się Pol_Yakov, lecz nie był w stanie go wyprzedzić. Stawkę zamykali MPluta2, Krzysztofm oraz Tomasz_Toni, który już na trzecim okrążeniu pojawił się u swoich mechaników.
Magorzata w szybki tempie zbliżała się do lidera, czwarte kółko kończyli niemal równocześnie, by chwilę później zawodniczka Super MaxF1 wyszła na prowadzenie. Vanrook16 nie był w stanie znaleźć odpowiedzi, zwłaszcza, że Gosia zeszła poniżej 24 sekund. Na trzecim miejscu niezmiennie podążał AoW, który popełnił jakiś błąd i stracił dystans do prowadzącej dwójki. W międzyczasie, na czwartym okrążeniu w barierach wylądował Pol_Yakov, a kółko później dołączyli do niego Arek12 oraz Krzysztofm. Cała ta trójka od razu skierowała się do alei serwisowej. Na kolejny pit-stop zjechał też Tomasz_Toni. Na problemach Arka12 skorzystał Stachu32, który tym samym wskoczył do TOP5.
Siódme okrążenie to oczywiście początek rutynowych zmian opon, a te rozpoczął Rojek, w ślad za którym podążyli Stachu32 oraz MPluta2 (razem z nimi zjechał Tomasz_Toni). Kółko później do alei serwisowej zanurkowali Vanrook16 i AoW (który po drodze prawdopodobnie zaliczył kontakt z barierą), jak również MPluta2, który uderzył w bandy i musiał zjechać na naprawy. Jako ostatnia zmianę opon odhaczyła Magorzata na 9 okrążeniu, jednak nie wszystko poszło zgodnie z planem, bowiem przestrzeliła hamowanie na stanowisku serwisowym. Kolejny postój zanotował też Tomasz_Toni.
Błąd Magorzaty sprawił, że na fotel lidera powrócił Vanrook16, z 3- sekundową przewagą. Podkręcił nieco swoje tempo, ale nie było ono zbyt regularne i Gosia odrabiała straty. Na podium wskoczył tymczasem Rojek, który w końcu się obudził i zaczął kręcić świetne czasy, redukując stratę do czołowej dwójki. Czwarty AoW nie był w stanie nadążyć za swoim team-partnerem, ale za to miał bezpieczną przewagę nad Arkiem12, który w międzyczasie uporał się ze Stachem. Kolejne bandy i kolejne pit-stopy mieli natomiast Pol_Yakov oraz MPluta2.
Arek12 wyprzedził Stacha32, ale ten nie miał zamiaru pogodzić się z szóstą lokatą i jechał tuż, tuż za rywalem, by wyprzedzić go na finałowym okrążeniu - różnica na mecie wyniosła 0.8 sekundy. Obserwatorzy byli jednak bardziej skupieni na pojedynku o zwycięstwo, Magorzata odrabiała kolejne części sekundy, niestety dla niej zabrakło już czasu na atak i musiała zadowolić się drugim miejscem, mniej niż 0.9 sekundy za Vanrookiem. Jaki trzeci finiszował Rojek, który jednak był górą jeśli chodzi o czas wyścigu netto, co przesądziło o losach tytułu drużynowego. Spokojnie na czwartej pozycji dojechał AoW, z ponad półminutową przewagą nad Stachem i Arkiem. Siódmy był Pol_Yakov, przed MPlutą2, Krzysztofmem oraz Tomaszem_Tonim, który dołożył jeszcze kilka pit-stopów.
Wypowiedzi po wyścigu
MAGORZATA [P2]: "Witam wszystkich po wielkim finale 49 sezonu i całego roku 2023 na MAXF1.COM!!!
Trening oceniam pozytywnie, znalazłam odpowiednie ustawienia, chociaż minimalnie zabrakło do lepszych, na których mogłabym powalczyć o pole position. W kwalifikacjach szybko wykręciłam odpowiedni na drugie miejsce czas i szybko postanowiłam skupić się na przygotowaniach do wyścigu, który zawsze tutaj mi nie wychodził idealnie, chociaż lubię ten obiekt.
21 wyścig tego roku od początku rozpoczęłam tak, jak bym walczyła o mistrzostwo bezpośrednio, jednak jak wiemy rywal musiał być dopiero czwarty. Szybko dogoniłam opponenta i już od piątego okrążenia prowadziłam. Na pit-stop zjechałam okrążenie później, ponieważ chciałam mieć lepsze opony na końcówkę. Niestety postój nie poszedł po mojej myśli, nie trafiłam bowiem w pole serwisowe i musiałam cofać, tracąc ponad trzy sekundy i wyjechałam za rywalem. Ostatnich pięć okrążeń pojechałam perfekcyjnie, wykręciłam po raz kolejny najszybsze okrążenie, ale ostatecznie niespełna sekundy zabrakło. Wielkie brawa dla Rojka, miał słabszy początek wyścigu, ale końcówkę miał piorunującą i dzięki temu wygrał netto, co dało mu wraz z AoWem mistrzostwo konstruktorów - WIELKIE GRATULACJE!!!
AoW tym razem poza podium, ale na nim kończy w klasyfikacji końcowej, po raz pierwszy w karierze! Szefie, jestem z Ciebie dumna! Dla Pol_Yakova był to trudny wyścig, znowu był cały obolały i ledwo dojechał, ale miło, że to zrobił na koniec współpracy w teamie, który znów nie wygrał mistrzostwa, co było oczywiście celem Super MAXF1 Team. Muszę również pochwalić Stacha, pojechał najwięcej wyścigów od siedmiu lat i na koniec wskoczył do TOP5, a więc poniżej będzie można przeczytać pewnie krótki wywiad z tym utytułowanym graczem. Był to najlepszy rok i sezon w mojej karierze, 17 podiów i 4 wygrane! Mogę teraz po raz pierwszy powiedzieć, że jestem w pełni gotowa do walki o tytuł mistrzowski.
Dla każdego który walczył w tym roku chociaż trochę, przez moment -
WIELKIE GRATULACJE!!! MPluta2, dziękujemy za fantastyczną obsługę medialną
mistrzostw. Pozdrawiam wszystkich Maxowiczów!"
ROJEK [P3]: "Nie polubiłem jeszcze tego toru, może dlatego, że nie poznałem go jeszcze dobrze i nie bardzo chce mi się po nim jeździć. Jestem zaskoczony, że jadąc tak wolno pierwszy stint, by wiedzieć czego się spodziewać po bolidzie wykręciłem najlepszy czas netto.
Chciałbym jeszcze kiedyś powalczyć, ale nie mam czasu na przygotowania, a
może po prostu mam lenia. Gratulacje dla Gosi, oraz dla AoWa za
zdobycie po raz pierwszy drugiego wicemistrza sezonu 😉"
AOW [P4]: "Siema. Na wstępie, przede wszystkim wielkie gratulacje dla Vanrooka16 za kolejny tytuł. Kolejne wielkie podziękowania dla wszystkich graczy, którzy wciąż jeżdżą i trzymają Maxa na powierzchni 😉 I na koniec wielkie podziękowania dla Mpluty2, który robi fenomenalną robotę - serio, dziękuję!
Co do samego wyścigu - całe szczęście bez cięć, jeden błąd na wjeździe do pit-stopu (strata ok. 5 sek), na więcej na razie mnie nie stać, choć patrząc na wyścigi z poprzednich sezonów udało mi się zrobić spory postęp 😉
Czeka nas niedługo 50 sezon - może ostatni, a może przełomowy? W każdym razie liczę na to, że zobaczę się ze wszystkimi na torze 😉 Trzymta się, AoW."
STACHU32 [P5]: "Witam. Kwalifikacje dość dobre jak na mój zdezelowany wóz, ale za wcześnie
ugryzłem Rojka i miał czas na poprawki pozycji. A wyścig… no cóż
chciałem uniknąć błędów, więc postawiłem na spokojne tempo, bez większych
błędów udało się dojechać jestem zadowolony z piątego miejsca. Ważne, że udało
mi się dotrzeć na cztery wyścigi w sezonie. Pozdrawiam prawie wszystkich."
Aby na telefonie zobaczyć pełne tabele, obróć go do orientacji poziomej.
Ostatecznie mistrzowski tytuł powędrował do Vanrooka16, który w całym sezonie wygrywał czterokrotnie i rywalizację zakończył z dorobkiem 151 punktów. 18 oczek straciła Magorzata, która do samego końca była w grze o końcowy triumf. Pierwszy puchar w karierze zdobył natomiast AoW, ale do mistrza stracił 49 punktów, wyprzedził za to Rojka różnicą dwóch oczek.
Walka o mistrzostwo zespołowe trwała do samego końca, finalnie "Blad_bazy_danych1" sprzątnął sprzed nosa tytuł Astonowi Martinowi, pokonując go o zaledwie dwa oczka. Podium uzupełnił Super MaxF1 Team, a stawkę uzupełnił zespół Wolnojadów.
W ten sposób kończymy 49 sezon, który dostarczył nam mnóstwa emocji. Teraz czeka nas dłuższa przerwa przed jubileuszowym, 50 sezonem MaxF1, który prawdopodobnie ruszy w marcu. Liczymy na mobilizację, jaką widzieliśmy przy okazji "40-tki", a nawet większą i oczywiście na duże emocje. Tymczasem zapraszam na podsumowanie sezonu, które niebawem ukaże się na łamach MAXF1 NEWS.
0 Komentarze