Kolejna odsłona "Alfabetu MaxF1" tak jak poprzednia składa się z dwóch liter, tym razem są to "N" jak nadsterowność i No oraz "O" jak opona i opóźnienie na starcie.
N jak...
Nadsterowność- zjawisko występujące, kiedy tył samochodu nie
chce trzymać się blisko wewnętrznej krawędzi zakrętu (lub toru jazdy obranego
przez kierowcę w zakręcie) i w czasie skręcania zaczyna go znosić na zewnętrzną
stronę zakrętu.
NO- jeden z torów, na którym ścigano się w pierwszym sezonie
i od tamtej pory ścigano się na nim łącznie 19 razy. Największą ilością pole
positions i zwycięstw może pochwalić się Anansi- odpowiednio 7 i 5. Absolutny rekord okrążenia
należy do Anansiego, który wykręcił czas 27.664, wprawdzie Civix_PL pojechał w
wyścigu jeszcze szybciej, bo 24.598, lecz był to prawdopodobnie wynik
pojechania na skróty.
Według legendy nazwa tego toru wzięła się z takiej oto rozmowy dwójki poliglotów:
AoW: Ptak, będzie nowy tor?
Ptak: Nie.
AoW: No? [ang.]
Ptak: No.
Ptak: Nie.
AoW: No? [ang.]
Ptak: No.
O jak...
Opona- zewnętrzna część koła o przekroju otwartym, nakładana
na felgę lub obręcz i wypełniana powietrzem (lub innym gazem) pod ciśnieniem.
Jest elementem pojazdu kontaktującym się z podłożem. Na MaxF1 mamy dostępne
różne rodzaje opon: opona miękka, twarda (na suchy tor), a także przejściowa
(na lekki deszcz) i deszczowa (na ulewę). Opona zapewnia najlepszą przyczepność
kiedy osiągnie odpowiednią temperaturę (aby rozgrzać opony należy jechać
dynamicznie) i kiedy nie jest zbytnio zużyta.
Opóźnienie na starcie- na maxie zdobywca pole position
startuje od razu, natomiast reszta startuje w 2.5 sekundowych odstępach, w
zależności od miejsca zajętego w kwalifikacjach. Tak więc drugi startuje po 2.5
sekundach, trzeci po 5 sekundach, natomiast ostatni, 20 zawodnik startuje po
upływie 47.5 sekundy.
0 Komentarze