Vanrook16 wygrywa dramatyczny wyścig na torze Barażowym


Długa nieobecność i zaledwie trzy wizyty na torze Barażowym mogły zwiastować bardzo ciekawy tydzień... tak też było w rzeczywistości. Wyścig bardzo szybko przerodził się w chaos, większość zawodników- jeśli nie wszyscy- lądowali w barierach, nawet zwycięzca wyścigu nie ustrzegł się błędów.

 

Drugie pole position w tym sezonie świętował Vanrook16, który wykręcił czas 22.735 i o nieco ponad 0.2 sekundy pokonał wracającego do gry Rojka. Drugi rząd otworzył aktualny mistrz 1 ligi Tikej69, którego entuzjazm związany ze startem sezonu mocno przygasł, a jego strata wyniosła 0.8 sekundy.

Start wyścigu nie przyniósł żadnych przetasowań w czołówce, Vanrook16 utrzymał prowadzenie, choć zbliżył się nieco Rojek. Nie najlepiej wyścig rozpoczął za to Tikej69 blisko którego był już MPluta2, a i piąte Magorzata nie traciła wiele. Za nimi podążał Pol_Yakov, który nie mógł złapać tempa i tracił dystans, z drugiej strony miał bezpieczną przewagę nad AoWem, który w międzyczasie łatwo uporał się z Krzysztofmem. Stawkę zamykał startujący z pit-lane Arek12. Już na drugim kółku rozpoczęły się dramaty, a pierwszą ofiarą został Vanrook16, który popełnił błąd i uderzył w bandy- na szczęście nie utknął w nich, ale musiał zjechać na nieplanowany postój co zepchnęło go na trzecią lokatę tuż za Tikeja, z którym uporał się dość szybko i ruszył w pościg za prowadzącym Rojkiem. Pościg zakończył się bardzo szybko, bo już na czwartym kółku kiedy to dotychczasowy lider podzielił los Vanrooka i uderzył w bariery, by tuż po pit-stopie zrobić to ponownie spadając ostatecznie na czwartą lokatę. Czwarte okrążenie okazało się być pechowe również dla MPluty2, który także uszkodził bolid, a po naprawach spadł za Magorzatę. Tym sposobem na fotel lidera powrócił Vanrook16, który powoli odjeżdżał od Tikeja, a chwilowo na prowizoryczne podium wskoczyła Magorzata i to pomimo błędu. Chwilę później w kłopoty wpadli AoW i Krzysztofm, którzy musieli przedwcześnie zjechać do boksów, różnica między nimi była duża, a i obaj mieli dużą przewagę nad Arkiem12, więc nie doszło do zmian w kolejności. Siódme okrążenie to tradycyjnie początek rutynowych pit-stopów, choć większość zawodników zdążyła już zmienić swoje strategie. Jako pierwsza u swoich mechaników zameldowała się Magorzata, a wraz z nią Pol_Yakov, kółko później swój pit-stop odbył Tikej69. Na 9 okrążeniu po raz drugi opony zmienił lider wyścigu, ale miał on ponad 9 sekund przewagi, więc wrócił na tor 2.5 sekundy przed Tikejem, który z kolei za swoimi plecami miał Rojka. Kółko później w alei serwisowej pojawił się MPluta2 oraz Magorzata, która popełniła kolejny błąd, a po wyjeździe z boksów jeszcze jeden, ale tym razem kontynuowała jazdę, choć straciła pozycję na rzecz Pol_Yakova. Do końca wyścigu pozostawało co raz mniej okrążeń, a chaos trwał w najlepsze. 13 okrążenie było pechowe dla Rojka, który ponownie uderzył w bariery, ale po naprawach utrzymał się przed MPlutą2 oraz dla Tikeja, który również uszkodził bolid, lecz nie zjechał do boksów. Przedostatnie okrążenie to powtórka z rozrywki Vanrooka16 z drugiego kółka, tym razem jednak bez problemów utrzymał prowadzenie, już do samego końca. Ponad 12 sekund za nim do mety dojechał uszkodzonym bolidem Tikej69, a podium uzupełnił Rojek. 5.5 sekundy do "pudła" zabrakło czwartemu MPlucie2, który miał za to bezpieczną, prawie pół-minutową przewagę nad Pol_Yakovem, także finiszującym uszkodzonym samochodem, podobnie jak Magorzata, która była tuż za nim. Stawkę uzupełnili AoW, Krzysztofm oraz Arek12.


Wypowiedzi po wyścigu:

VANROOK16 [P1]: "Veni, vidi, vici – przybyłem, zobaczyłem, zwyciężyłem. W ten sposób podsumuje całą rozgrywkę, która miała miejsce podczas treningu, kwalifikacji i wyścigu na torze Barażowym. Te kwalifikacje były jednymi z najlepszych w moim życiu. Walka z Rojkiem – którego szanuję jako sześciokrotnego mistrza Maxa, przywróciła dawną nutę zaciętej rywalizacji w naszej społeczności. Zdobyłem pole position z dużą przewagą nad Rojkiem i Tikejem. Ponadto, było jeszcze miejsce na poprawę czasu. Zabrakło niestety czasu. W trakcie wyścigu miałem okazję pokazać swój kunszt. Doświadczenie zdobyte w trakcie tylu sezonów na Maxie, pozwoliło mi w ułamku sekundy podjąć decyzję w związku z wydarzeniami, które miały miejsce na 2 i 14 kółku. Zaatakowałem dość agresywnie ostatni zakręt 1 sektora (2 kółko) i w tym momencie zobaczyłem, że trafię w bandę. Po pit stopie nie miałem innego wyjścia, jak narzucenie mocnego tempa. W trakcie 14 kółka ponownie przydarzyła mi się sytuacja, która miała miejsce na kółku nr 2. Nie ukrywam, że miałem dużo szczęścia, ponieważ moi przeciwnicy mieli niepowtarzalną okazję, by zrównać zbliżyć się do mnie w klasyfikacji generalnej."

TIKEJ69 [P2]: "Witam serdecznie, nie wiem po prostu co powiedzieć, trochę mój pomysł na ten sezon się wysypał i to podczas wyścigu wyszło dobitnie, tak fatalnie to dawno nie pojechałem. Menadżerka Monika wraca w najbliższym czasie po urlopie i myślę, że dużo się zmieni wraz z jej przybyciem, Gratki dla Vana, choć i on pewnie jest tak samo zły co zdziwiony, że wygrał, taki jest Max. Dziękuję 😉"

MPLUTA2 [P4]: "No cóż... ten tydzień nie był tak udany w moim wykonaniu jak poprzedni. W treningu sprawdzałem kilka ustawień i zabrakło czasu na lepsze przygotowanie do wyścigu. Ostatecznie znalazłem dobre ustawienia, na których czułem się komfortowo, niestety nie byłem w stanie złożyć czystego kółka. Mimo wszystko w czasówce udało mi zająć czwarte miejsce, rzutem na taśmę wyprzedzając Magorzatę, choć z czasu zadowolony nie byłem. Wyścig zacząłem dość nerwowo, pojawiły się lagi, które wybiły mnie z rytmu przez co nie miałem najlepszego tempa, a na czwartym okrążeniu uderzyłem w bandy. Od tego momentu ustabilizowałem tempo i tak dojechałem do mety na czwartej lokacie. Gdyby nie ta banda miałbym kolejne podium, a tak..."

POL_YAKOV [P5]: "No dzień dobry. Ogółem z wyścigu nie jestem zadowolony, byłem kompletnie nieprzygotowany, nie pasuje mi po prostu ten tor. Starałem się jak mogłem, starczyło na 5 miejsce, chociaż myślałem, że i tak będzie gorzej. Gratulacje dla pierwszej trójki za bardzo dobry wyścig i kolejny solidny wyścig Mariusza. Cieszę się, że utrzymaliśmy prowadzenie w teamach. Zobaczymy co przyniesie kolejny tor, który myślę, że bardziej mi pasuje od poprzedniego, jestem pozytywnie nastawiony, oby dobre czucie wróciło."


TOR BARAŻOWY
KWALIFIKACJEWYŚCIG
PKIEROWCACZASSTRATAPKIEROWCACZAS/STRATAPKT
1
VANROOK1622.735
1
VANROOK166:46.29625
2
ROJEK22.968+0.2332
TIKEJ69+12.23718
3
TIKEJ6923.533+0.7983
ROJEK+16.94315
4
MPLUTA224.796+2.0614
MPLUTA2+22.40012
5
MAGORZATA24.836+2.1015
POL_YAKOV+50.92810
6
POL_YAKOV24.985+2.2506
MAGORZATA+52.1698
7
KRZYSZTOFM36.589+13.8547
AOW+2:26.4026
8
AOW38.041+15.3068
KRZYSZTOFM+4:14.0644
9



9
AREK12+4:36.9642
NAJLEPSZE OKRĄŻENIE WYŚCIGU23.529ROJEK8 OKRĄŻENIE
#maxf1 #klikamywreklamy #trwa45sezon #barazowy #giveme5



TOR BARAŻOWYNAJLEPSZE OKRĄŻENIA TYGODNIA
PKIEROWCATRENINGKWALIFIKACJEWYŚCIGSTRATA
1
VANROOK1623.14722.73524.662
2
ROJEK23.28422.96823.529+0.233
3
TIKEJ6924.30023.53325.232+0.798
4
POL_YAKOV24.49424.98527.966+1.759
5
MPLUTA224.99524.79626.072+2.061
6
MAGORZATA26.46624.83626.033+2.101
7
AREK12NO TIME SETNO TIME SET32.324+9.589
8
AOW1:06.06538.04132.866+10.131
9
KRZYSZTOFMNO TIME SET36.58935.802+13.067
IDEALNY CZAS OKRĄŻENIAS1: 8.997S2: 5.532S3: 7.79522.324
NAJLEPSZY CZAS OKRĄŻENIA+0.41122.735
#maxf1 #klikamywreklamy #trwa45sezon #barazowy #giveme5

Aby na smartfonie wyświetlić pełne tabele, obróć ekran do orientacji poziomej.




Po drugim zwycięstwie w sezonie na czele klasyfikacji generalnej umocnił się Vanrook16, który wyprzedza Tikeja69 o 14 punktów. Trzecie miejsce zajmuje MPluta2 ale musi uważać, bowiem Rojek wyprzedził Pol_Yakova i do podium brakuje mu zaledwie dwóch oczek. Blisko TOP3 jest również piąty Pol_Yakov, któremu brakuje pięciu punktów.


W klasyfikacji drużynowej na czele również bez zmian i prowadzi Harnas Team 2022 F1 z 184 punktami na koncie, ale Super MaxF1 Team odrobił dwa oczka i obecnie traci dwa.


Karuzela MaxF1 przenosi się teraz na "Mazury", czyli tor Arek GP Mazur, który dopiero po raz drugi będzie gościł zawodników, więc to może być kolejny emocjonujący wyścig. Czy Vanrook16 podtrzyma zwycięską passę? Czy też po powrocie swojej menadżerki Tikej nabierze wiatru w żagle? A może Rojek ich pogodzi?


#maxf1 #max #f1 #trwa45sezon #barazowy #giveme5 #klikamywreklamy


Prześlij komentarz

0 Komentarze