Alfabet MaxF1: N/O jak...



Kolejna odsłona "Alfabetu MaxF1" tak jak poprzednia składa się z dwóch liter, tym razem są to "N" jak nadsterowność i No oraz "O" jak opona i opóźnienie na starcie.





N jak...
 
 

Nadsterowność- zjawisko występujące, kiedy tył samochodu nie chce trzymać się blisko wewnętrznej krawędzi zakrętu (lub toru jazdy obranego przez kierowcę w zakręcie) i w czasie skręcania zaczyna go znosić na zewnętrzną stronę zakrętu.





NO- jeden z torów, na którym ścigano się w pierwszym sezonie i od tamtej pory ścigano się na nim łącznie 19 razy. Największą ilością pole positions i zwycięstw może pochwalić się Anansi- odpowiednio 7 i 5.  Absolutny rekord okrążenia należy do Anansiego, który wykręcił czas 27.664, wprawdzie Civix_PL pojechał w wyścigu jeszcze szybciej, bo 24.598, lecz był to prawdopodobnie wynik pojechania na skróty.


Według legendy nazwa tego toru wzięła się z takiej oto rozmowy dwójki poliglotów:
AoW: Ptak, będzie nowy tor?
Ptak: Nie.
AoW: No? [ang.]
Ptak: No.





O jak...

Opona- zewnętrzna część koła o przekroju otwartym, nakładana na felgę lub obręcz i wypełniana powietrzem (lub innym gazem) pod ciśnieniem. Jest elementem pojazdu kontaktującym się z podłożem. Na MaxF1 mamy dostępne różne rodzaje opon: opona miękka, twarda (na suchy tor), a także przejściowa (na lekki deszcz) i deszczowa (na ulewę). Opona zapewnia najlepszą przyczepność kiedy osiągnie odpowiednią temperaturę (aby rozgrzać opony należy jechać dynamicznie) i kiedy nie jest zbytnio zużyta.
 





Opóźnienie na starcie- na maxie zdobywca pole position startuje od razu, natomiast reszta startuje w 2.5 sekundowych odstępach, w zależności od miejsca zajętego w kwalifikacjach. Tak więc drugi startuje po 2.5 sekundach, trzeci po 5 sekundach, natomiast ostatni, 20 zawodnik startuje po upływie 47.5 sekundy.






Prześlij komentarz

0 Komentarze