środa, 8 lipca 2020

Alfabet MaxF1: S jak...


Dzisiaj prawdziwy wysyp pojęć związanym z MaxF1, bo oto przyszła kolej na literę "S" i takie pojęcia jak: Samuraj, sektor, sezon, silnik, skill, skrzydło, skrzynia biegów, Smerf, Smok, spadek z ligi, sponsor, Stachu32, Stara Petarda, systemizm, szykana.



S jak...



Samuraj- prawdopodobnie najkrótszy tor na MaxF1, którego nazwa prawdopodobnie wzięła się z jego kształtu, przypominającego trochę samuraja ze swą kataną. Tor ten debiutował w kalendarzu mistrzostw w 5 sezonie i rozegrano na nim 15 wyścigów. Największą ilością pole positions i zwycięstw może pochwalić się Anansi, który zrobił to odpowiednio 6 i 5 razy. Do niego należy również absolutny rekord okrążenia- 20.200s., będący również rekordem kwalifikacyjnym. Na torze Samuraj silnik nie jest tak istotny, ponieważ znajduje się na nim tylko jedna prosta, w dodatku nie zbyt długa. 


Sektor- fragment toru po przejechaniu którego następuje pomiar międzyczasu; każdy tor składa się z trzech takich fragmentów, a czas całego okrążenia jest oczywiście ich sumą.


Sezon-  cykl wyścigów, na MaxF1 składający się z 7 wyścigów, w czasie których zbiera się punkty w klasyfikacji generalnej kierowców i zespołów.

Silnik- najważniejszy element każdego pojazdu (zwłaszcza na takim torze jak Kalischreinigung), który wpływa na maksymalną prędkość na prostych. Aby zamontować mocniejszy silnik, trzeba najpierw zainwestować w lepszą elektronikę. W Formule 1 używa się silników 1.6 turbo V6, ale na MaxF1 to nawet nie wiadomo.



Skill- to moc bolidu, lub umiejętności zawodnika. Skill bolidu zależy oczywiście od ustawień poszczególnych części, natomiast na skill zawodnika składają się takie elementy jak: cierpliwość, doświadczenie, technika, czy forma kierowcy.


Skrzydło (przednie i tylne)- element bolidu wpływający na docisk aerodynamiczny, poprzez zwiększenie (lub zmniejszenie) stabilności bolidu. Aby na maxie ulepszyć skrzydła, należy ulepszyć także aerodynamikę.





Skrzynia biegów- mechanizm umożliwiający zmianę przełożenia, a przez to służący do efektywnego przekazywania mocy wytwarzanej przez silnik do napędu maszyny roboczej lub pojazdu. Mówiąc w skrócie element ten wpływa na przyspieszenie bolidu.




Smerf- czyli inaczej odwrócony o 90 stopni tor Rakadu, zatem daruję sobie opis toru, tylko przejdę do konkretów. Tor debiutował w kalendarzu w 2 sezonie i do tej pory rozegrano na nim 18 wyścigów. Dominatorem na tym torze jest Anansi, który 9 razy ruszał z pole position i wygrał 8 wyścigów. Do niego należy również absolutny rekord okrążenia, będący jednocześnie rekordem kwalifikacyjnym- 27.365. Najlepszy czas wyścigu to także dzieło Anansiego i wynosi 7:41.669.




Smok- jeden z najtrudniejszych i najoryginalniejszych torów na MaxF1, powstały na cześć Lapera Anansiego. Tor ten debiutował w 18 sezonie i do tej pory rozegrano na nim tylko trzy wyścigi. Dwukrotnie po starcie z pole position wygrywał gospodarz Anansi, a raz po starcie z PP wygrał także Michal_18. Absolutny rekord okrążenia należy właśnie do Michala_18, który wykręcił czas 35.733 (czas z kwalifikacji), a rekord całego wyścigu należy do Anansiego i wynosi 9:42.400. Jest to tor bardzo wolny i kręty, a jego charakterystycznym miejscem jest sekwencja ostatnich trzech zakrętów i zjazd do boksów.



Spadek z ligi- zjawisko przejścia do niższej ligi, wynikający ze startu w mniej niż 4 wyścigach, zajęcie w sezonie pozycji 18-20, albo 12-17 i nie załapanie się do 1 ligi przez baraże, natomiast spaść z 2 ligi można dzięki zajęciu miejsca 12-20. Obecnie spaść można jedynie z ligi 1 do 0, jeżeli nie weźmie się udziału w 4 wyścigach, ale powrót jest bardzo prosty.



Sponsor- osoba, przedsiębiorstwo, bądź inna instytucja wspierająca finansowo inną osobę, lub tak, jak w naszym przypadku grę MaxF1. Obecnie mamy dwóch sponsorów z branży blogowej- Blogusie i Bloggg. Są to także sponsorzy kierowców na MaxF1, którzy dają pieniądze (maxodolary) na rozwój bolidu i na całą ekipę. Za kontakty kierowców ze sponsorami odpowiadają menadżerzy ds marketingu.


Stachu32- lider klasyfikacji wszech czasów, z 31 993 punktami na koncie, a także pięciokrotny mistrz 1 ligi MaxF1. Jest rekordzistą w 1 lidze, jeżeli chodzi o liczbę podiów- 116 (łącznie 126), a także liczbę wszystkich pucharów na koniec sezonu- 17 (łącznie 19). Ponadto posiada w dorobku łącznie 218 startów, 60 pole positions (łącznie 71) oraz 35 zwycięstw (38) Przez długi czas był również sponsorem MaxF1.


Stara Petarda- tor, który ani razu nie gościł w kalendarzu MaxF1 Championship, a który ma ciekawy układ, z wieloma szykanami. Cechą charakterystyczną toru jest brak trawy, prawdopodobnie są to asfaltowe pobocza. Wprawdzie trawy nie ma, ale są za to drzewa. Oficjalny rekord tego toru należy do Vanrooka16, który ustanowił czas 41.700. Tor ten- mimo nieobecności w kalendarzu- ma ciekawą historię. Wśród adminów tor ten znany jest jako "Tor nr. 4", na którym kręcili rekordy okrążeń jak "głupki". 

Systemizm- zjawisko utrudniające jazdę na MaxF1 i które potrafi mocno irytować. Jest to prostu wszelkiego rodzaju pech... a może jednak coś więcej niż tylko pech? O to należy już pytać Krzysztofma. Systemizm może objawiać się np. cięciem gry, awarią komputera, bądź wyskakiwaniem jakichś okienek z jakichś programów.





Szykana- ciasna sekwencja zakrętów w przeciwnych kierunkach, mająca na celu utrudnienie kierowcom wyścigowym życie. Prawdopodobnie najsławniejszą szykaną na maxie jest ta na końcu toru Bankrut.








Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza