Dzisiaj prawdziwy wysyp pojęć związanym z MaxF1, bo oto przyszła kolej na literę "S" i takie pojęcia jak: Samuraj, sektor, sezon, silnik, skill, skrzydło, skrzynia biegów, Smerf, Smok, spadek z ligi, sponsor, Stachu32, Stara Petarda, systemizm, szykana.
S jak...
Samuraj- prawdopodobnie najkrótszy tor na MaxF1, którego
nazwa prawdopodobnie wzięła się z jego kształtu, przypominającego trochę
samuraja ze swą kataną. Tor ten debiutował w kalendarzu mistrzostw w 5
sezonie i rozegrano na nim 15 wyścigów. Największą ilością pole positions i zwycięstw może pochwalić się Anansi, który zrobił to odpowiednio 6 i 5 razy. Do niego należy również absolutny rekord okrążenia- 20.200s., będący również rekordem kwalifikacyjnym. Na torze Samuraj
silnik nie jest tak istotny, ponieważ znajduje się na nim tylko jedna prosta, w
dodatku nie zbyt długa.
Sektor- fragment toru po przejechaniu którego następuje
pomiar międzyczasu; każdy tor składa się z trzech takich fragmentów, a czas
całego okrążenia jest oczywiście ich sumą.
Sezon- cykl wyścigów,
na MaxF1 składający się z 7 wyścigów, w czasie których zbiera się punkty w
klasyfikacji generalnej kierowców i zespołów.
Silnik- najważniejszy element każdego pojazdu (zwłaszcza na
takim torze jak Kalischreinigung), który wpływa na maksymalną prędkość na
prostych. Aby zamontować mocniejszy silnik, trzeba najpierw zainwestować w
lepszą elektronikę. W Formule 1 używa się silników 1.6 turbo V6, ale na MaxF1
to nawet nie wiadomo.
Skill- to moc bolidu, lub umiejętności zawodnika. Skill
bolidu zależy oczywiście od ustawień poszczególnych części, natomiast na skill
zawodnika składają się takie elementy jak: cierpliwość, doświadczenie, technika,
czy forma kierowcy.
Skrzydło (przednie i tylne)- element bolidu wpływający na
docisk aerodynamiczny, poprzez zwiększenie (lub zmniejszenie) stabilności bolidu. Aby na maxie ulepszyć
skrzydła, należy ulepszyć także aerodynamikę.
Skrzynia biegów- mechanizm umożliwiający zmianę przełożenia, a przez to służący do efektywnego przekazywania mocy wytwarzanej przez silnik do napędu maszyny roboczej lub pojazdu. Mówiąc w skrócie element ten wpływa na przyspieszenie
bolidu.
Smerf- czyli inaczej odwrócony o 90 stopni tor Rakadu, zatem
daruję sobie opis toru, tylko przejdę do konkretów. Tor debiutował w kalendarzu
w 2 sezonie i do tej pory rozegrano na nim 18 wyścigów. Dominatorem na tym torze jest Anansi, który 9 razy ruszał z pole position i wygrał 8 wyścigów. Do niego należy również absolutny rekord okrążenia, będący jednocześnie rekordem kwalifikacyjnym- 27.365. Najlepszy czas wyścigu to także dzieło Anansiego i wynosi 7:41.669.
Smok- jeden z najtrudniejszych i najoryginalniejszych torów
na MaxF1, powstały na cześć Lapera Anansiego. Tor ten debiutował w 18 sezonie i
do tej pory rozegrano na nim tylko trzy wyścigi. Dwukrotnie po starcie z pole
position wygrywał gospodarz Anansi, a raz po starcie z PP wygrał także Michal_18.
Absolutny rekord okrążenia należy właśnie do Michala_18, który wykręcił czas 35.733 (czas z kwalifikacji), a rekord
całego wyścigu należy do Anansiego i wynosi 9:42.400. Jest to tor bardzo
wolny i kręty, a jego charakterystycznym miejscem jest sekwencja ostatnich trzech
zakrętów i zjazd do boksów.
Spadek z ligi- zjawisko przejścia do niższej ligi, wynikający ze
startu w mniej niż 4 wyścigach, zajęcie w sezonie pozycji 18-20, albo 12-17 i
nie załapanie się do 1 ligi przez baraże, natomiast spaść z 2 ligi można dzięki
zajęciu miejsca 12-20. Obecnie spaść można jedynie z ligi 1 do 0, jeżeli nie weźmie się udziału w 4 wyścigach, ale powrót jest bardzo prosty.
Sponsor- osoba, przedsiębiorstwo, bądź inna instytucja
wspierająca finansowo inną osobę, lub tak, jak w naszym przypadku grę MaxF1.
Obecnie mamy dwóch sponsorów z branży blogowej- Blogusie i Bloggg. Są to także
sponsorzy kierowców na MaxF1, którzy dają pieniądze (maxodolary) na rozwój
bolidu i na całą ekipę. Za kontakty kierowców ze sponsorami odpowiadają
menadżerzy ds marketingu.
Stachu32- lider klasyfikacji wszech czasów, z 31 993 punktami
na koncie, a także pięciokrotny mistrz 1 ligi MaxF1. Jest rekordzistą w 1
lidze, jeżeli chodzi o liczbę podiów- 116 (łącznie 126), a
także liczbę wszystkich pucharów na koniec sezonu- 17 (łącznie 19). Ponadto posiada w dorobku łącznie 218 startów, 60 pole positions (łącznie 71) oraz 35 zwycięstw (38) Przez długi
czas był również sponsorem MaxF1.
Stara Petarda- tor, który ani razu nie gościł w kalendarzu
MaxF1 Championship, a który ma ciekawy układ, z wieloma szykanami. Cechą
charakterystyczną toru jest brak trawy, prawdopodobnie są to asfaltowe pobocza. Wprawdzie trawy nie ma, ale są za to drzewa. Oficjalny rekord tego toru należy
do Vanrooka16, który ustanowił czas 41.700. Tor ten- mimo nieobecności w
kalendarzu- ma ciekawą historię. Wśród adminów tor ten znany jest jako "Tor
nr. 4", na którym kręcili rekordy okrążeń jak "głupki".
Systemizm- zjawisko utrudniające jazdę na MaxF1 i które potrafi mocno irytować. Jest to prostu wszelkiego rodzaju pech... a może jednak coś
więcej niż tylko pech? O to należy już pytać Krzysztofma. Systemizm może
objawiać się np. cięciem gry, awarią komputera, bądź wyskakiwaniem jakichś
okienek z jakichś programów.
Szykana- ciasna sekwencja zakrętów w przeciwnych kierunkach,
mająca na celu utrudnienie kierowcom wyścigowym życie. Prawdopodobnie
najsławniejszą szykaną na maxie jest ta na końcu toru Bankrut.
0 Komentarze