"Jest rzecz, która sprawia, że będę dążył do tego, aby można było jeździć" - czyli cz.1 rozmowy z AoW`em

Wakacyjna przerwa powoli dobiega końca i już niedługo ruszy 51. sezon MaxF1. Mimo przerwy za kulisami wiele się dzieje, jednak AoW znalazł chwilę na rozmowę. A co dokładnie się dzieje? I jaka przyszłość czeka MaxF1? Tego i wielu innych rzeczy dowiecie się z przeprowadzonego niedawno wywiadu. Zapraszam do lektury!

Za nami jubileuszowy, 50. sezon MaxF1, który mimo dość skromnej frekwencji (choć nieco większej niż się spodziewano) przyniósł nam sporo emocji. Od tamtego czasu odbył się również turniej na torze Trebor oraz dwa turnieje w HaxBall. Niestety, w międzyczasie pojawiły się wątpliwości co do przyszłości MaxF1, ponieważ serwer, na którym obecnie działa gra, przestanie funkcjonować z końcem roku. Co to dla Nas oznacza? Jak wygląda sytuacja teraz? Jaką przyszłość ma przed sobą MaxF1? I czy doczekamy się tego JavaScriptu? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziecie w naszej rozmowie, przeprowadzonej pod koniec sierpnia.

 

Wywiad przeprowadzono 29 sierpnia 2024 roku

 

Witam Cię bardzo serdecznie. Kończą się wakacje, jak minął ten okres? 🙂

Siema MPluta2, witam wszystkich Maxowiczów! No tak, niestety się kończą, całe szczęście temperatura jeszcze wysoka, więc można się pocieszyć typowo wakacyjną pogodą. Wakacje mijają pozytywnie, były wyjazdy, trochę odpoczynku, sporo roweru 🙂



Za nami już 50 sezonów, a MaxF1 nadal istnieje 😀 Czy spodziewałeś się, że stuknie "50-ka"?

Hehe 🙂 Jak zaczynaliśmy z Ptakiem przygodę z Maxem to w ogóle o tym się nie myślało, albo myślało się w kategoriach "kiedy zarobimy pierwszy milion" 😉 A już tak serio, to szczerze mówiąc: tak, spodziewałem się i mimo nadchodzących trudności, o których pewnie będziemy też mówić, sądzę… i liczę na to, że będzie też wywiad na 100. sezon. To wynika z jednej bardzo ważnej rzeczy - ja Maxa traktuję trochę jak swoje dziecko (wiadomo, takie trochę bardziej informatyczne 😀), więc naprawdę wierzę w to, że będzie setny sezon kiedyś.

 

Zatem czekamy na ten wywiad 😀 A jak wyglądał jubileuszowy, 50. sezon z Twojej perspektywy?

Ta jest! Co do 50. sezonu… o kurczę, nie pamiętam 😀 Musiałbym sobie trochę odświeżyć temat. To co mogę z marszu powiedzieć, to że mocno obawiałem się, że pojedzie 4 - 5 osób i dojdziemy wspólnie do wniosku, że to nie ma sensu. Pewnie, tłumów nie było, ale obawiałem się niższej frekwencji.

Kolejna rzecz, która mi się kojarzy, to mnóstwo frajdy z jazdy - tak po prostu. Ja nie wiem, które miejsce zająłem, chyba trzecie? Tak, Testuser podpowiedział właśnie, że faktycznie było to trzecie miejsce 😉 Ale sama frajda z jazdy jest dla mnie niesamowita - to poprawianie okrążeń i, sektorów, lubię to 🙂

 

Stali bywalcy dopisali 😉

Zgadza się i wielkie podziękowania dla nich za to. Nie da się ukryć, że ma to duże znaczenie, daje powera do trzymania i ulepszania Maxa.

 

Dla Ciebie, jako kierowcy to był chyba całkiem udany sezon, większość wyścigów kończyłeś na podium. Jesteś zadowolony z rezultatów czy jednak czujesz pewien niedosyt?

Wydaje mi się, że w stosunku do poprzednich sezonów poprawiałem swoje wyniki zarówno w kwalifikacjach jak i w wyścigach, więc tak - jestem zadowolony. Wciąż największym moim problemem są wyścigi i emocje w nich towarzyszące, więc jest tutaj spory zapas i możliwość poprawy.

 

Czekamy zatem na Twój dalszy progres i pierwsze zwycięstwo 😉

Oj, o to będzie ciężko. Trzeba by dać jakiś pokręcony tor, wtedy jest mikro szansa 😀

 

Jesteś też po dwóch haxballowych turniejach, w których stoczyłeś ciężkie boje z Jooker`em. Jak podsumowałbyś tamtą rywalizację?

Zgadza się. Super, że Magorzata zajęła się organizacją i udało się rozegrać turniej w piłkę nożną i w siatkę. Jooker jest bardzo mocny i zasłużenie wygrał w obydwu. Trochę było smutku po finale w nogę, bo początek spotkania zagrałem naprawdę dobrze, no ale mecz nie trwał trzy minuty, a 10 więc Jooker mnie odpowiednio wyjaśnił 😉 Siatkówka z kolei to coś nowego, ale grało mi się świetnie, dużo radochy. Tutaj Jooker`owi nie zagroziłem, był o wiele lepszy, ale dobrze grać z lepszymi, aby poprawiać swoje umiejętności.

 

Ale Jooker nie miał z Tobą tak łatwo 😉

Czy ja wiem? 🙂 No w piłce trochę go postraszyłem, ale w siatkę raczej nie czuł większego zagrożenia.

 

Zostawmy jednak tego Haxa, myślę że po tej rozgrzewce możemy przejść już do meritum 😉

Było lekko i przyjemnie, a teraz zaczną się schody 😀

 

W maju poinformowałeś, że przyszłość MaxF1 stoi pod znakiem zapytania. Jak duży jest to znak zapytania dzisiaj?

Nie wiem dokładnie kiedy otrzymałem informację z OVH, że serwer będzie działał do końca roku - może w marcu, lub kwietniu, nie pamiętam. Było to dla mnie zaskoczenie, bo serwer ten działa od 2010 roku i przeniesienie tego na nową maszynę nie jest prostą sprawą.

W każdym razie były dwie opcje - albo próbować przenieść wszystko na nowy serwer w takiej formie jak jest (nie wiem czy by to zadziałało), albo próbować przebudować Maxa niejako "od zera" i wdrażać JavaScript. Wybrałem tę drugą opcję. Powiedziałbym zatem, że na 100% MaxF1 będzie istniał w 2025 roku, ale czy uda się to uruchomić tak, aby można było odpalać sezon - nie wiem.

 

Czyli w sumie żadna z tych opcji nie daje stuprocentowej gwarancji, że po Nowym Roku będziemy mogli dalej rywalizować...

Zgadza się.

 

Wybrałeś jednak opcję numer 2 i prace trwają. Na jakim etapie znajdują się aktualnie?

Po informacji o wygaśnięciu serwera do końca roku ciężar prac został zmieniony o 180 stopni. Tak jak wcześniej prace były głównie związane z używaniem torów / jazdy w JavaScripcie, tak od kilku miesięcy wszystkie prace związane są ze stworzeniem Maxa na nowoczesnym oprogramowaniu i przepisaniu większości rzeczy - dlatego też powiedziałem, że muszę napisać Maxa niejako od nowa.

Zdawałem sobie sprawę, że będzie to trudne, więc moim założeniem było i jest postawienie Maxa, który będzie zawierał wszystkie historyczne dane, który będzie posiadał forum ze wszystkimi dotychczasowymi tematami (to już zostało zrobione), który będzie posiadał działający czat, bo w końcu to jest główne miejsce rozmów Maxowiczów (też jest wdrożone). Aktualnie prace trwają nad zarządzaniem bolidem, ekipami i profilem, tutaj są już niestety bardzo duże problemy. Łatwiejszym do wdrożenia powinno być przerzucenie danych historycznych.

 

Czyli w najgorszym przypadku MaxF1 stanie się portalem społecznościowym 😜

Hehe - ta jest 😀 Ale, żeby było może trochę więcej optymizmu - jest rzecz, która sprawia, że ja naprawdę będę dążył do tego, aby można było jeździć. Jest to oczywiście JS, który mamy i który działa, a którego ja bym raczej nie był w stanie napisać. Pewnie gdybyśmy tego nie mieli, to nie przepisywałbym skryptu MaxF1 na nowo.

 

W tym miejscu stawiamy kropkę, dalsza część rozmowy z AoW`em ukaże się na łamach MAXF1 NEWS lada dzień. A czego możecie się spodziewać? Tego na razie nie zdradzę, ale warto czekać 😉


Druga część rozmowy z AoW`em (link)

..........
#maxf1 #max #f1 #trwaprzerwamiedzysezonowa #51sezonmozesieodbedzie #GPMonaco #VANROOK10plus6 #klikamywreklamy

Prześlij komentarz

0 Komentarze